Το 1ο Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο με τίτλο “Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι και Ηλεκτρονική Μάθηση” οργανώθηκε στην Κόρινθο (2016) από το Τμήμα Κοινωνικής και Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με σκοπό να αναδείξει τις σύγχρονες τάσεις στο πεδίο της Ηλεκτρονικής Μάθησης που θεμελιώνονται στο Ανοικτό Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Υλικό και στις Ανοικτές Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις για τη μάθηση. Ακολούθησαν το 2ο Συνέδριο (Κόρινθος, 2019) και το 3ο Διαδικτυακό Συνέδριο (Φλώρινα, 2020) που συνέβαλαν στην καθιέρωσή του με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού ακαδημαϊκών, ερευνητών και εκπαιδευτικών.
Το 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο “Ηλεκτρονική Μάθηση και Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι” φιλοδοξεί να αποτελέσει βήμα επιστημονικού διαλόγου και παρουσίασης ερευνητικών εργασιών, αναλύσεων και θεωρητικών μελετών που αφορούν τις πολλαπλές πτυχές του πεδίου της Ηλεκτρονικής Μάθησης, καθώς και τη σύνδεσή τους με την ανοικτή φιλοσοφία για την εκπαίδευση. Ειδική έμφαση δίνεται στο Ανοικτό Ψηφιακό Υλικό, στις Ανοικτές Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και στην εφαρμοσμένη έρευνα που αφορά καινοτόμους εκπαιδευτικούς σχεδιασμούς Ηλεκτρονικής Μάθησης στη σχολική εκπαίδευση, στην ανώτατη εκπαίδευση, στην επαγγελματική ανάπτυξη, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στη δια-βίου μάθηση.
Το πρόγραμμα του Συνεδρίου αναμένεται να περιλαμβάνει παρουσιάσεις επιστημονικών και ερευνητικών εργασιών που σχετίζονται με τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου, καθώς και την υλοποίηση προγραμμάτων ηλεκτρονικής μάθησης στην τυπική εκπαίδευση και στη δια-βίου μάθηση που βασίζονται σε ανοιχτό περιεχόμενο και ανοιχτές παιδαγωγικές μεθόδους.
Το Συνέδριο φιλοδοξεί να συμβάλει στον επιστημονικό διάλογο, οποίος αναπτύσσεται, διεθνώς αλλά και στη χώρα μας, σε μια περίοδο επιτάχυνσης του ψηφιακού μετασχηματισμού στον χώρο της εκπαίδευσης, ειδικά μετά την πανδημία COVID-19. Αλλαγές οι οποίες εξελίσσονται δυναμικά αξιοποιώντας τα ανοικτά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες ανοικτού ψηφιακού περιεχομένου, διαδραστικότητας, επικοινωνίας και συνεργασίας που παρέχουν οι σύγχρονες ψηφιακές και διαδικτυακές τεχνολογίες.
Στο πλαίσιο αυτό, ο σκοπός του 4ου Συνεδρίου “ Ηλεκτρονική Μάθηση και Ανοικτοί Εκπαιδευτικοί Πόροι” είναι διττός:
α) Η ανάδειξη των ερευνητικών αποτελεσμάτων και των ερευνητικών τάσεων στη χώρα μας σε ό,τι αφορά την έρευνα και την ανάπτυξη στο ευρύτερο επιστημονικό πεδίο των ανοικτών πόρων και περιβαλλόντων ηλεκτρονικής μάθησης.
β) Η αξιοποίηση των σχετικών ερευνητικών πορισμάτων στον σχεδιασμό και στη διάχυση νέων εκπαιδευτικών πολιτικών και, κυρίως, η σύνδεσή τους με τις εκπαιδευτικές πρακτικές που εφαρμόζονται σε σχολεία, πανεπιστήμια και προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών.